Skip to main content

Ammar Zaqwan

Tiada rezeki

Ingat lagi posting pasal anak ke 3 aku kat sini

Panjang cerita ni, dan moga aku di beri kekuatan untuk tulis kat sini sebagai kenagan

27 October 2018 (Sabtu)
Tarikh aku sepatutnya ke klinik untuk buat routine Check up kat Klinik As Salam, Botani
Dari tengahari aku tunggu En Suami balik kerja sebab dia dah janji nak pergi sekali ke klinik.
Aku pun tunggu sampai lah hari dah pukul3.30 oetangdan dia masih belum balik.
Sakit hati, marah, tension...semua...semuaa...apa yang aku tak rasa??Klinik tutup pukul 5 yer, dan dari Gopeng ke Botani makan masa setengah jam.
Masalahnya, dia yang suruh aku tunggu, tapi dia nak tunggu klinik tutup ke macamane??

3.45 petang, dia masuk rumah, aku dah siap duduk dalam kereta.
Dia hanya sempat tukar baju dia. Dan kiteorang terus ke Klinik

Sampai Klinik, aku orang yang last sekali staff klinik tu ambil nama.
Dah pukul 4.20 macamtu.

Check up sekejap jer, dalam 4.50 ptg aku dah keluar dari bilik Doktor dan semuanya OK waktu tu..
Langsung takde masalah..Baby ok, tekanan darah ok, HB ok.
Lepas tu kiteorang balik dan malam tu berlalu macam biasa.

Aku ingat lagi, ada Final Bola, Perak lawan ape ntah, lupa dah aku..

Ada terasa macam..
Baby kurang gerak..Tapi aku sedapkan hati
"Baby penat kot, tido"..Sebab masa tu dah pukul11 malam dan aku still tak tido, padahal setiap hari aku akan tido dalam pukul10 macamtu..

28 Oktober 2018 (Ahad)
Pagi tu aku basuh baju baby yang aku baru beli hari Jumaat 26 Oktober 2018, ada 11 pasang semuanya..Aku beli banyak kali ni sebab semua baju Ammar dan Solehah malas dah aku nak turunkan pada Baby ni sebab dah lusuh sangat..Tapi cuma Baju, yang lain2 barut, stokin, tuala aku masih akan gunakan yang lama..

Aku langsung tak ingat, dan sangat leka dengan kerja rumah dan anak2 dan aku langsung tak tanda gerakan Baby haritu..

Malam dalam pukul9 lebih, aku dah rasa semacam..Baby langsung tak gerak..Aku dah cuba macam cara nak bagi dia gerak, contohnya, minum air sejuk (Done), angkat kaki ke atas (Done), melompat2 (Done) tapi STILL tak gerak!

Aku bagitau pada En Suami, dia tanya nak pergi malamni ker..Atau esok ambil cuti, untuk pergi Klinik..Aku cakap aku nak pergi sekarang, at least kalau takde ape, aku boleh kerja Isnin tu, sebab Cuti Tahun aku dah nak habis sebab awal mengandung sampai la kandungan aku masa tu banyak sangat aku cuti, sebab sakit. Normal la kan, mengandung, bukan semua orang sama..

Malamtu jugak, dalam pukul10 lebih kiteorang keluar dari rumah dan bawak hanya Solehah,Ammar tinggal dengan mak mertua aku..

Cari Klinik sampai ke Silibin, Klinik Dr Raofah. Sebab kat situ boleh scan Baby terus.

Masuk Klinik, tanya bayaran berapa semua, dorang pun buat CTG kat perut aku nak cek jantung Baby..

Lepas sorang, sorang lagi Staff Nurse kat situ buat, dorang tak jumpa langsung Bunyi JANTUNG baby..Aku dah rasa lain.

Allah je yang tau perasaan aku masa tu

Aku nampak muka Staff Nurse tu pun dah lain..Dorang suruh aku ke Hospital Besar Ipoh, serta merta!!

En Suami tanya, berapa bayaran, Staff Nurse cakap, TIADA BAYARAN..dan mata sedih dorang mengiringi kami keluar dari Klinik tu..

Terima kasih staff dari Pusat Pakar Permata Raofah atas jasa korang. Aku akan ingat sampai aku mati.

Kiteorang gerak ke Hospital Besar Ipoh, serta merta. Sampai Hospital dalam pukul 12 lebih pagi..Hampir pukul 1 pagi..

Submit buku pink dan aku disuruh baring untuk cek CTG sekali lagi..Sambil mesin CTG buat reading, aku tabah je dengar bebelan Staff nurse kat situ yang lambat untuk datang ke hospital kalau dah tau baby tak gerak..

Lama....sangat lama dorang alih2kan scanner tu, lepas sorang2 cuba cari bunyi jantung Baby, masih tak jumpa.........

dan aku disuruh masuk ke bilik Doktor..

Masa ni, Solehah dengan En Suami dah OTW balik ke rumah. Solehah mengamuk teruk. Dan aku whatsapp En Suami, yang aku kena ke bilik doktor sebab dah semacam je keadaan masa tu. Dia terpaksa hantar Solehah ke rumah pengasuh dan dia akan datang balik ke hospital lepas tu..

okeyh, sambung part 2 pulak lepas ni
































Comments

Popular posts from this blog

Masalah apabila Menggunakan Kad Debit di Stesen Minyak

Situasi 1 Isi kurang dari jumlah yang kita bagitau kat kaunter dan refund yang lambat Petang Khamis, on the way balik dari tempat kerja, aku ke Stesen minyak Petron untuk isi minyak. Macam biasa aku akan gunakan kad debit untuk isi minyak sebab aku jarang ada cash.Cash aku simpan semata-mata untuk belanja makan aku jer bila pergi kerja..dan memang tak pernah banyak..kadang-kadang cukup untuk belanja seminggu jer.. So, aku terus ke kaunter dalam kedai dan bagitau jumlah yang aku nak iaitu RM90.00..Dah isi tengok-tengok aku boleh isi RM85.00 je itupun dah 3 kali aku pam jugak masuk..untuk mengelakkan tumpah keluar aku pun stop dan letak balik pam tu.. Aku masuk semula ke dalam kedai dan bagitau cashier tu yang aku isi tak cukup RM90 maksudnya ada balance RM5. Cashier tu mintak kad aku balik dan sup sap sup sap dia buat pastu print receipt semua dia cakap OK.. Aku pun keluar la dari stesen tapi dalam kepala otak macam ‘hmmm…apa akan jadi kalau dia cas aku 2

Tips:::Buat pinjaman atas nama sendiri untuk orang lain

Hi, Kecoh sekarang kes artis perempuan yang dulu femes menyanyi berkumpulan pasal kes percaya bagi kawan baik dia guna nama dia untuk buat loan beli kereta..atas dasar percaya si kawan tadi tak terfikir yang dia akan kena khianat..akibatnya 2 tahun dia duduk kat dalam negara sahaja sampaikan nak jenguk anak kat luar negara pon tak boleh (pasal ape anak dia kt luar negara tu tak pulak aku tau)... Ok ni tips yang aku pernah buat masa aku tolong belikan kereta untuk adik aku yang tak boleh buat loan sebab bank statement dia tak berapa cantik.. 1. Korang kena tanya kereta apa yang dia nak pakai dan berapa bayaran bulanan yang dia mampu untuk berapa tahun. 2. Bila dia dah bagitau kereta apa, tolong dia cari dekat kedai atau di  mudah.my  kereta yang dia nak tadi tu 3. Dalam pemilihan jenis kereta, korang kena ambil kira jugak, kalau nanti korang yang kena pakai kereta tu, amatlah penting pilih kereta yang senang untuk dijaga dan rendah kos maintenance dan jangan lupa untuk a

Akibat Minum Air selusuh terlalu awal

Hi, Harini nak cerita pasal air selusuh sebab ada kawan baik aku ni dah cukup 40minggu mengandung tapi masih belum ada apa2 tanda untuk bersalin. Sekarang setiap hari dia kena pergi ke hospital untuk cek CTG. Aku whatsapp dia tanya khabar,tanya jugak mana tau dah ada tanda tapi belum ada sakit contraction..( macam aku masa mengandung Ammar,minggu ke 38 ada sikit darah turun ) tapi lagi 4 hari nak sampai due date baru bersalin.. Lepastu,dia tanya aku boleh ke minum air selusuh kot kot boleh cepat bersalin? Ni aku nak tegaskan, Tolong yer ...tolong sangat2..pada sapa yang baca post ni,yang nak cari tips tentang air selusuh.. Tolong jangan minum air selusuh sehingga bukaan sudah 4-6cm sahaja!!! (ada gynae yang hanya benarkan minum air selusuh bila bukaan sudah 8cm) Ini bukan perkara remeh dan aku tulis ni berdasarkan pengalaman aku sendiri yang masa tu aku dipaksa minum air selusuh pada hari selepas turun darah tu lagi.. Aku paling ingat MIL aku mintak dekat sorang Ust